Bli ledare

Vill du bli skid-, telemark eller snowboardlärare?

Då har du kommit helt rätt! Du som är medlem i Friluftsfrämjandet kan genom att engagera dig som ledare i Stockholms Skid- och Snowboardskola få:

• Jobba i en unik skidmiljö i Hammarbybacken, med utsikt över Södermalm
  • Säsongskort i Hammarbybacken (beroende på hur mycket du jobbar)
  • Åka med på upp och nedtaktsresa varje säsong, gratis eller rabatterat
  • Få möjlighet att gå utbildningssteg mot Internationell Skidlärarexamen
  • Utveckla din egen åkning till helt nya nivåer
  • Uppleva den enorma glädjen i att vara med och utveckla individer och grupper
  • Upptäcka hur kul man kan ha på snö, i Stockholm!
  • Åka mycket skidor, snowboard och telemark
  • Träffa människor som brinner för utförsåkning
  • Vara med och utveckla skid- och snowboardskoleverksamheten

Betalning/lön

De flesta verksamheter som drivs genom Friluftsfrämjandet är ideella, dvs du som ledare jobbar främst för att du tycker att det är kul och utvecklande, inte för att få lön. Istället för lön får du som ledare i Stockholms Skid- och Snowboardskola dock möjlighet att åka med på våra upp och nedtaktsresor varje säsong (en långhelg i början och slutet av vintern), ett litet utrustningsbidrag (baserat på hur mycket du jobbat) samt att gå utbildningssteg mot Internationell Skidlärarexamen.

Utbildning

Vi erbjuder dig att gå utbildningssteg mot Internationell Skidlärarexamen gratis, i utbyte mot att du jobbar hos oss. Läs mer om Friluftsfrämjandets utbildningssteg här:

Förkunskapskrav

För att påbörja din ledarresa krävs inga förkunskaper, mer än en vilja att utvecklas! Om du inte har någon skidlärarerfarenhet sedan tidigare får du under din första tid jobba med någon av våra erfarna ledare, som Hjälpledare. Efter en tid som Hjälpledare kan du sedan i din egen takt ta mer och mer ansvar för planering och genomförande av våra grupplektioner och börja utbilda dig.

Anmälan

För att påbörja din ledarresa, kontakta Grenledarna i Stockholms skid- och snowboardskola: ledare@stockholmsskidskola.se

Mer att läsa och länkar:

För nya ledare

Tillbaka till förstasidan