Privatskidskola

Utöver grupplektioner erbjuder vi också privatlektioner:

• Individuella lektioner med en till tre deltagare.
  • Deltagare är barn, ungdom och vuxna och på alla nivåer, dock mest nybörjare och fortsättning.
  • T.ex kan de som inte fått plats i gruppskidskolan söka privatlektioner.
  • Gäller båda skidor och snowboard.
  • Ledare får timersättning. För närvarande som utrustningsbidrag 300 kr/tim upp till 4000 kr/säsong. Därefter som lön 240 kr/tim
  • Meddela grenledare om vilka tider du kan ta privatlektioner så lägger de in tiderna i vårt bokningssystem, så alla deltagare som vill kan boka sig.
  • Du som ledare kan också komma överens om vilken dag och vilken tid ni ska ha lektion/lektioner med deltagaren. Meddela i så fall grenledare om era tider, så de kan föras in i bokningssystemet.
  • Kom ihåg att hämta ut en ledarväst att åka i när du ger privatlektioner!

Man måste uppfylla något av nedan kriterier för att få jobba som privatskidlärare:

1. Med steg 1 får man ta nybörjare och måste ha jobbat 24 timmar i gruppskidskolan.
  2. Med steg 2 får man ta upp till röd nivå och måste ha jobbat 24 timmar i gruppskidskolan.
  3. Med steg 3 och uppåt får man ta alla svårighetsgrader om man jobbar minst 8 timmar i gruppskidskolan.

Har ni några frågor kan ni kontakta Carl-Johan på Carl-johan@petri.org