• Vi ses uppe i barnbacken, se pistkarta nedan.
  • Se till att vara på plats i mycket god tid. Skidutlämningen tar ibland upp till 60 minuter även om ni förbokat.
  • Hjälm, alltid hjälm! Se till att hjälmen är CE-märkt och täcker pannan, bakhuvud och hjässa. Vi uppskattar även om barnen har en tejpbit med sitt namn framtill.
  • Som förälder bör du ”se men inte synas”. Vi önskar att ni inte står i backen då vi hellre vill att backen finns till för alla våra skid- och snowboardelever istället för föräldrar och anhöriga. Ni får gärna åka själva, ta en sväng runt backen eller gå och fika medan barnen har sin lektion, men se till att finnas i närheten ifall ditt barn behöver dig, glöm inte lämna rätt mobilnummer till ledaren.
  • Barn är glada och tycker det är roligt att åka skidor om de är mätta, nykissade och har kläder efter väder.
  • Bekanta dig med utrustningen innan! Prova att sätta fast och ta av pjäxan/skon i bindningen – även om du hyr utrustningen. Låt gärna barnet gå omkring med utrustningen på innan för att vänja sig lite.
  • Det är oftast många som vill åka skidor i backen; kom i mycket god tid – särskilt om du ska hämta hyrd utrustning då det ofta är många som ska göra det samtidigt. Passa på att hämta utrustningen för att prova den, ta sen en fika och kissa innan lektionen börjar. Det kan även vara svårt att hitta parkering.
  • Klä barnet efter lager på lager-principen med kläder av ull, syntet och fleece.
  • Liftkort ingår under lektionen. Vill man åka mer får man köpa liftkort i kassan.

Hur hittar jag till Hammarbybacken?
Vägbeskrivning på Google Maps.

Hur gör jag för att hyra skidor?
Skiduthyrningen sköts av Skistar som driver Hammarbybacken. Mer information om skiduthyrningen finns på Hammarbybackens hemsida.

Vad behöver man för utrustning i skidskolan?
Du behöver skidor, pjäxor och hjälm. Stavar behövs inte då det är enklare utan när man vill börja åka skidor. Kläder efter väder är också bra att ha!

Vart hittar jag er i backen?
Vi håller till uppe i barnbacken, gå förbi stora liften och fortsätt upp för backen så hittar du oss där vid vindskyddet. Det finns skyltar för respektive grupp.

Pistkarta HammarbybackenHammarbybacken. Skidskolan startar längst ut till vänster (S).

[Gruppinformation]

[Bokningsfrågor]