FREESKIERS

Freeskiers är en friåkningsklubb för barn och ungdomar där allt kretsar kring att ha roligt i backen! Fokus ligger på att bli en bred åkare som kan hantera alla typer av terräng, inklusive parken och att träffa nya härliga vänner med samma intresse.

Ledstjärnan för Freeskiers är rörelseglädjen och frihetskänslan av att klara av att ta sig nedför backen, samtidigt som man har kontroll över vad man gör – oavsett om det gäller den första plogsvängen eller carving i hög fart. Vi tävlar inte men hos oss kan du prova på jibbing, puckelpist och lössnöåkning!

När du gått ut nian har du även möjlighet att gå våra skid- och snowboardinstruktörsutbildningar för att därefter inleda en karriär som ledare i Skidskolan eller Freeskiers!

Priset för är samma som för gruppskidskolan. Se även  Bokningsfrågor för villkor vid snöbrist med mera. Du anmäler dig på samma sätt som för gruppskidskolan.