Om oss

Stockholms skid- och snowboardskola drivs av Friluftsfrämjandet Stockholms lokalavdelning och håller till i Hammarbybacken. Skid- och snowboardskolan är en ideell verksamhet där vi ledare jobbar för att vi tycker att det är härligt att vara ute och roligt att åka utför. Vi har skidlärare som åker alpint, snowboard och telemark och alla utbildas inom Friluftsfrämjandets skidlärarutbildningar.

Vårt ledord är åkglädje! Vi vill förmedla att det är roligt med snö och att åka utför! Vi tycker nämligen själva att det är det roligaste som finns. Vi erbjuder skid- och snowboardskola för alla åldrar och i alla nivåer till våra medlemmar.

Skid- och snowboardskolan tillhör lokalavdelningens snögren, som också brukar erbjuda ”kom-igång”-resor i december och ”seniorresor” på vårkanten. Mer information om vår övriga verksamhet i den alpina grenen hittar du på Friluftsfrämjandets hemsida. Där kan du också läsa mer om vår övriga verksamhet i lokalavdelningen och söka dig vidare till de andra lokalavdelningarna i region Mälardalen. På hemsidan kan du också bli medlem i Friluftsfrämjandet, vilket bland annat gör dig försäkrad när du deltar i våra aktiviteter och ger dig vissa rabatter. För löpande information om skid- och snowboardskolan följ oss på facebook.

Stockholms lokalavdelning av Friluftsfrämjandet
Adress: Jutas backe 1, 111 39 Stockholm
Organisationsnummer: 802010-0858
E-post ledare / bli ledare: ledare@stockholmsskidskola.se
För övriga frågor, se Bokningsfrågor.

Tillbaka till förstasidan